קיץ מים ותזונה

דף הבית >>    מאמרים >> תזונה קלינית וספורט >> קיץ מים ותזונה
לגוהנה ויינברג בנבנישתי, דיאטנית קלינית וספורט בצוות התזונה במדיקס, חשוב שלא תתייבשו, אז הנה כמה עובדות על קיץ, תזונה ומים.

הגוף שלנו מכיל כ 60% נוזלים; וזו הסביבה האופטימלית לביצוע תהליכים רבים כגון  קירור הגוף, הוצאה של רעלים, הפקת אנרגיה ואפילו שריפת שומן (כן, כן!).  
אנו מספקים נוזלים לגוף על ידי שתייה ואכילה של מזונות עשירים בנוזלים, כגון: ירקות, פירות, יוגורטים, מרקים, חלב ועוד.
 
על מנת לשמור על מאזן נוזלים תקין צריך להתחשב בנוסף בכמות הנוזלים שאנו מאבדים דרך הזעה ושתן.
ההמלצה היא להקפיד לשתות כ- 8-10 כוסות ביום (כ-  2 ליטר ) בעיקר מים, ובנוסף, מומלץ לשתות תוספת של חצי ליטר מים על כל שעת פעילות. 
 
ניתן לספור בכוסות שתייה גם תה, מרק ומשקאות דיאט, אך להשתדל שרוב השתייה תהיה ללא קפאין כדי למנוע את האפקט המשתן הגורם לאיבוד רב של נוזלים.
 
אם קשה לכם לזכור לשתות, הציבו לעצמכם מטרה לסיים ליטר מים עד ארוחת הצהריים ולאחר מכן עוד ליטר מים עד ארוחת הערב.
כך תוכלו לשלוט על השתייה יותר בקלות ותרגילו את הגוף לשתות יותר.  לאחר שהגוף יתרגל לקבלת המים גם תתחילו להרגיש יותר צמאים.
 
הנה עוד טיפ חשוב : אל תשתו כמות גדולה בבת אחת כי אז תרוצו הרבה לשירותים והערך של השתייה ייאבד.עדיף לפזר את השתייה לאורך כל היום במנות/כוסות קטנות כדי שספיגתם בגוף תהיה טובה יותר.

פורום מדיקס
המומחים שלנו עומדים לרשותכם
קביעת תורים אונליין
קביעת תור לכל המחלקות - בקלות ובמהירות!
גלריה
מגוון עצות לחיים מזינים ובריאים
צוות מדיקס
בואו להכיר את הצוות של מדיקס
 
בניית אתר: אינטרטק בניית אתרים