חג מתן גבינה - עצות לבישול בריא לשבועות

דף הבית >>    מאמרים >> תזונה קלינית וספורט >> חג מתן גבינה - עצות לבישול בריא לשבועות

כדיאטנית חובבת בישול, ריכזה עבורכם ג'והנה ויינברג, דיאטנית קלינית וספורט מצוות התזונה של מדיקס כמה עצות שימושיות להכנת ארוחת חג טעימה, בריאה ורזה.
אז הנה כמה דוגמאות ששווה לזכור מול המקרר בסופר, כדי שנשמור על הדיאטה.


חג השבועות מתאפיין בארוחות עשירות במגוון של גבינות,מאפים חלביים ועוגות.

בשנים האחרונות עם העלייה במודעות לבריאות התרחב מגוון הגבינות הדלות בשומן (עד 5%) וכמעט לכל גבינה שמנה יש תחליף רזה הדומה בטעם.  
על מדפי המקרר ניתן למצוא: גבינת ריקוטה 5% במגוון טעמים, גבינות שמנת 5% במגוון טעמים,גבינה לבנה 5%, גבינות צהובות  5%,9%,15% ( המתאימות להקרמה, לדוגמא ) גבינה מותכת 7%, גבינה בולגרית 5% ועוד.

גבינות  שנותנת מרקם יציב לעוגות ולפשטידות
טוב טעם /טבורג:
גבינה קשה 5% שומן, דלת מלח וטעם, גבינה מצויינת לאפיה של עוגות ופשטידות.
גבינה לבנה 5% + גלטין ללא טעם: הג'לטין נותן מרקם יציב לגבינה וניתן להחליף את הנפח שהשמנת נותנת (בעוגות גבינה למשל).  הטעם המתוק נוסיף ע"י סוכר/ סוכרה דיאט ותמצית וניל על מנת לקבל טעם דומה.
גבינה 5% + 2 כפות קורנפלור: קורנפלור הוא עמילן שמסמיך את תערובת, חשוב להמיס את הקורנפלור במים קרים בכדי לא ליצור גושים ולאחר מכן להוסיף לגבינה.
גבינת שמנת 3%-5% טבעית: מרקם יציב כמו של גבינת שמנת, בהתאם לטעם ניתן לשים בעוגות גבינה אפויות, פשטידות ומילוי של קלנולי.

תחליפי רוטב שמנת
שמנות 32% ו-38% עשירות בשומן רווי, ככל שאחוז השומן יורד גם כמות שומן הרווי יורדת. היום יש בשוק הרבה שמנות דלות
יותר בשומן.  
לבישול יש שמנת 10%, שמנת חמוצה 9%, שמנת צמחית 5% או שילובים של שמנת 10% חצי חבילה+ חלב/ יוגורט טבעי או לחליפין  שמנת חמוצה 9% + יוגורט.


הנה עוד כמה טיפים ורעיונות בריאים לבישול ואפייה :
  • רוטב בשמל בנוסח בריא קמח +  חצי מים + חצי חלב +כף שמן או הכל על בסיס חלב.
  • בעוגת גבינה ניתן להחליף את הגבינות השמנות בגבינות רזות עד 5% + יוגורט טבעי + ג'לטין ( יחליף את השמנת כמייצב).
  • ביצים - ניתן להפחית את כמות הביצים בבישול ע"י הוספה של חלבונים (לבן)+ חצי מכמות הביצים השלמות.
  • קציפת ביצים  - הקצפה של החלבונים בנפרד וקיפול מעגלי עם התערובת ייתן נפח לעוגה. מי שרוצה לחסוך בקלוריות יכול להקציף את הביצים יחד עם סוכרה דיאט המתאים לאפיה.
  • יוגורט 0% בטעמים מכיל ממתיק שאינו מתאים לבישול כי הממתיק נהרס בחום, לכן השתמשו ביוגורט טבעי או ביוגורט ללא תוספת ממתיק.
  • רסק תפוחי עץ ללא תוספת סוכר יכול לשמש כתחליף לשומן בבישול.
  • קמח על מנת לשפר את איכות הבישול ניתן להחליף חצי מכמות הקמח בקמח מלא (ולהוסיף יותר מכמות הנוזלים, כדי שלא יצא קשה). אפשר להפחית את כמות הקמח בעוגה על ידי הוספה של סיבים תזונתיים כגון זרעי פשתן  טחונים הסופגים את הנוזלים.
  • זרעי פשתן טחונים ( 2 כפות ) חסרי טעם ובעלי ערך תזונתי גבוה, והם מומלצים באפיה ובישול.
  • מרגרינות וחמאות בבישול עשירות בשומןן רווי , ניתן להחליף אותם בשמן קנולה נוזלי.
חג שבועות שמח וטעים !
דיאטנית קלינית וספורט, מדיקס

פורום מדיקס
המומחים שלנו עומדים לרשותכם
קביעת תורים אונליין
קביעת תור לכל המחלקות - בקלות ובמהירות!
גלריה
מגוון עצות לחיים מזינים ובריאים
צוות מדיקס
בואו להכיר את הצוות של מדיקס
 
בניית אתר: אינטרטק בניית אתרים